SIA Māldravas, biškopji Sintija un Artis Čelnovi ir šī gada "Veiksmīgākā biškopības produkta etiķete 2021" uzvarētāji! Aicinām izlasīt nelielo interviju, kurā biškopji dalās pārdomās un stāsta par savas etiķetes veiksmes stāstu.

  1. Kā radās ideja par etiķetes dizainu? Kas Jūs iedvesmoja idejai?

Jau sākotnēji bijām izdomājuši, kāda varētu izskatīties mūsu etiķete. Zinājām, ka tā būs melna vai tumšos toņos. Galvenais nosacījums nekādi ziedi, nekādas bites, lai gan bite šajā procesā ir galvenā. Nosūtīju dažas idejas grafiskajai dizainerei un viņa uzreiz utzvēra manu domu un izveidoja tieši to, ko mēs vēlējāmies. Kad sāņēmām daudz komplimentu par noformējumu, sapratām, ka esam uz pareizā ceļa. 

  1. Kam, jūsuprāt, obligāti jābūt etiķetē? Kas uzrunā klientu?

Galvenais, lai etiķete patīk pašam, lai iepildot medu burciņā un uzliekot etiķeti ir prieks par kopskatu. Par etiķešu dizainu runājot, kāda kuram tā gaume, bet es uzskatu, ka jāiet līdzi laikam un jākļūst modernākiem. Šobrīd, manuprāt, vairāk dominē minimālisms. Mazāk lieku detaļu un vienkāršs, saprotams vēstījums par produktu. 

  1. Medus stikla vai plastmasas iepakojumā?

Mēs vairāk esam par stikla iepakojumu. Tas vizuāli labāk izskatās un ir dabai draudzīgāks. Bet es uzskatu, ka jāizmanto ir abu veidu iepakojumi. Plastmasas tomēr ir vairak pieprasīts un kā saka daudzi pircēji – praktiskāks. Sākotnēji gribējām tikai stikla iepakojumu, bet pircēju domas arī ir ļoti svarīgas, tāpēc palikām pie abiem.

  1. Cik ilgi nodarbojaties ar biškopību?

Bites ģimenē ir jau ilgu laiku, sākotnēji tie bija tikai pāris stropi sev un ar ko pacienāt radus. Vīrs jau mazs esot, gāja līdzi tētim pie bitēm, lai gan tas tad bija tikai kā maza bērna interese par to, ko kukainīši tur dara. Nedaudz nopietnāk nolēmām nodarboties vien trīs gadus atpakaļ. 

  1. Ja Jūs būtu medus, kāds medus Jūs būtu?

Dažādu ziedu, to, ko ievāc vasarā. Medus, kur ir gan pļavas ziedu, gan arī meža aveņu nektārs. Citu reiz medum ir tik augļaina garša, ka liekas bites pa marmelādi dzīvojušās. Vīram savukārt tuvāks liepu ziedu medus.

  1. Vai, jūsuprāt, etiķetei ir liela nozīme klientu piesaistē? Vai varbūt nav vērts iespringt uz to, jo galvenais ir medus?

Viennozīmīgi etiķete ir ļoti svarīga. Tā ir kā tava vizītkarte. Pircēji preci pērk un izvēlas vizuāli un tikai pēc tam viņi to nobauda. Šobrīd medus arī ir iecienīts kā dāvana, tāpec noformējums ir svarīgs, lai tas medu izceltu vēl vairāk. Mums visiem zināms, cik medus ir vērtīgs un veselīgs un kāpēc, lai tas vēl nebūtu skaisti iepakots.