Kaut arī šogad izpalika ikgadējais biškopju vasaras saiets, ierastais konkurss “Veiksmīgākā biškopības produkta etiķete” noritēja pilnā sparā. Kopumā konkursam tika pieteikti 30 dažādi biškopības produkti no 15 biškopjiem. Arī šogad pieteikumus vērtēja ekspertu komisija divās kategorijās - dizains un marķējums un skatītāji digitālajā vidē - balsojot par savu favorītu LBB Facebook lapā. Konkursa laureāti tiks apbalvoti šī gada 9. septembrī Ķīpsalā, izstādes „Riga Food” ietvaros. 

1. vieta SIA Māldravas, biškopji Sintija un Artis Čelnovi!

2. vieta un Facebook skatītāju simpātijas balva Uģim Mālniekam!

2. vieta SIA BeeBox, biškope Baiba Sīmane!

3. vieta SIA Apimi, līdzdibinātāja Madara Radziņa!

Apbalvošana notiks š.g. 9. septembrī Riga Food izstādes ietvaros. Vairāk informācijas un ar Covid-19 saistītie noteikumi pasākuma apmeklēšanai – RIGA FOOD 2021 - Labākie Latvijas biškopji saņems „Riga Food 2021" medaļas! (bt1.lv)

               

Konkurss noslēdzies, taču tas nenozīmē, ka nav gūtu atziņu par aizritēto pasākumu, it īpaši šajā savādajā formātā. Visupirms, paldies visiem, kas piedalījās un nenobijās no konkursa nolikuma! Pirmais, ko vēlos minēt ir produktu fotogrāfijas. Gribu aicināt jums no tā nebaidīties, jo agri vai vēlu, nāksies ar sevi un savu produktu iepazīstināt digitālajā vidē, kur ļoti svarīgu lomu spēlē tieši produktu fotogrāfijas. Tas būs vienkārši nepieciešams, tāpat kā etiķete vai dūmeklis ejot pie bitēm. Ja ir laiks un vēlme iemācīties ko jaunu, tad to ir iespējams izdarīt pašam, nedaudz investējot laiku, pacietību un finanses. Tāpat kā gandrīz katram no mums ir zināms biškopis, tad noteikti ir arī zināms kāds fotogrāfs, amatieris vai vienkārši kāds, kurš ar to aizraujas, kuram šo darbiņu uzticēt! Šīm fotogrāfijām nav jābūt super sarežģītām, studijā veiktām, vienkārša kompozīcija, laba gaisma un nedaudz pēcapstrādes jau dos vēlamo rezultātu! Vienmēr šo kompozīciju var papildināt ar dažādiem tēmai piederīgiem priekšmetiem, meklēt dažādas krāsu kombinācijas, lai izceltu savu produktu. Ir jāsāk tikai darīt un rezultāts būs!

Otrs faktors, kuru ir vērts pieminēt – etiķetes marķējums. Ir skaidri zināms un noteikts, kam uz tās ir jabūt, taču joprojām šī lieta pieklibo, to pieminu ne tikai tāpēc, ka konkursā tiek zaudēti punkti, bet arī, ka tā ir obligāta prasība, ja vēlas tirgot savu produkciju! Atgādināšu, ka uz etiķetes tiek norādīts: produkta nosaukums, neto masa (gramos vai kilogramos), derīguma termiņš, partija, ražotāja, iepakotāja vai importētāja nosaukums un adrese, medus izcelsmes valsts, kā arī varbūt norāde par bioloģisko lauksaimniecību. Dažreiz ir norādīts arī PVD reģistrācijas numurs.